Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Dodano: 22.03.2021

Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 3 w Gliwicach  zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.sp3gliwice.pl

Data publikacji strony internetowej: 01.01.2013

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 22.09.2020

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu poniższych niezgodności lub wyłączeń.

  1. Mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań redaktorów serwisu, pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne, ponieważ:
    • pochodzą z różnych źródeł;
    • są bardzo obszerne, a zostały wytworzone w kilku komórkach organizacyjnych, co uniemożliwiało wpływ na ich docelową treść oraz kształt;
    • opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji.
  2. Niektóre materiały graficzne (zdjęcia) nie mają w pełni dokładnych opisów.
  3. Niektóre materiały tekstowe nie mają prawidłowej hierarchii nagłówków.
  4. Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych.

Oświadczenie sporządzono: 29.03.2021

Termin przeglądu i aktualizacji deklaracji: 23.03.2021

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Małgorzata Foit, (email: ginko@sp3gliwice.pl  tel.: 32 234 82 21). Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 3

ul. Daszyńskiego 424

44-151 Gliwice

  1. Dostępność wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.

Dla klientów dostępne jest jedno wejście od strony boiska (wejście główne) – wejście główne posiada podjazd umożliwiający dostęp osobom o ograniczonej mobilności.

Gabinety administracyjne (sekretariaty, księgowość, gabinety dyrekcji) są dostępne bez barier architektonicznych – znajdują się po lewej stronie od wejścia głównego na jednym poziomie.

Dostęp do gabinetów nauczycieli specjalistów (pedagoga, psychologa, neurologopeda) również nie powoduje barier architektonicznych – znajdują się po prawej stronie od wejścia głównego na jednym poziomie.

W budynku nie funkcjonują obszary kontroli.

  1. Dostępność korytarzy, schodów i wind.

Dla osób na wózkach dostępne są pomieszczenia znajdujące się na parterze oraz toaleta dla osób niepełnosprawnych.

  1. Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.

Informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku zapewniona jest w sposób wizualny      i głosowy (schemat rozmieszczenia pomieszczeń, pracownik w portierni przy wejściu do budynku).

  1. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.

 Przed budynkiem szkoły na głównym parkingu wyznaczono miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

  •  Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.

 Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

  1. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.

W budynku dostępna jest wizualna informacja o rozkładzie pomieszczeń. (schemat rozmieszczenia pomieszczeń, pracownik portierni zlokalizowanej przy wejściu głównym do budynku).

W budynku nie zastosowano urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących. Dostępność zapewniona jest poprzez wsparcie pracownika w portierni w godzinach pracy szkoły oraz pracownika znającego podstawy języka migowego.